Steamboat, watervallen en bizons

4 augustus 2012 - Casper, Wyoming, Verenigde Staten

De tweede dag Yellowstone was geweldig. Eerst naar 'Norris Basin' gereden waar ook weer geisers en bronnen liggen. Via een wandelroute kun je ze dan bekijken. De grootste geiser ter wereld ligt hier, dat is de 'Steamboat'. Je moet alleen heel veel geluk hebben wil je hem zien spuiten. In de laatste 25 jaar heeft hij dat 4 keer gedaan en de allerlaatste keer was 7 jaar geleden. Hij spuit af en toe wat water maar dat is dan alles. Als je het park doorrijdt zie je soms weer ergens stoom vandaan komen en ruik je die overheerlijke zwavellucht (not!). We hebben daarna prachtige watervallen gezien, waarvan een in een kloof, zo prachtig en met wat voor geweld komt het water naar beneden. Er was een mogelijkheid om naar beneden lopen om dichterbij de waterval te komen dat hebben we gedaan, zo mooi. Het was een hele klim om daarna weer naar boven te lopen, maar ik heb er geen spijt van gehad! We hebben lekker gepicknickt waar schattige kleine grondeekhoorns rondlopen. Verder hebben we kuddes bizons gezien, wat een enorme beesten zijn dat. Op een gegeven moment stonden we in een file en bleken de bizons over de weg te lopen om naar een andere graasplek te lopen. Natuurlijk was dat weer een fotomoment ;-). Prachtig om te zien. Je mag niet te dichtbij komen, nou dat laat je wel uit je hoofd want ze zijn echt zo groot daar wil je niet oog in oog mee staan. Verder weinig dieren gezien, we zijn nog wel op een parkeerplaats gestopt omdat er allemaal mensen stonden te kijken. Bij navraag bleek dat je vanaf deze plek de wolven en beren kon aan zien komen, die 's avonds uit het bos komen. De mensen waren duidelijk daar om ze te observeren want ze hadden allemaal professionele apparatuur bij zich. Het kon ook nog uren duren dus hebben we besloten daar niet op te wachten want het park is zo groot we moesten nog een heel eind rijden om er weer uit te komen. Op weg terug naar de uitgang liepen er weer bizons over de weg om zo weer ergens af te slaan. Het mannetje hield de boel goed in de gaten zodat de vrouwtjes met jong veilig over konden steken. Wat is de natuur toch mooi.

Vandaag staat er weer een reisdag op het programma. We gaan vandaag naar Casper in de staat Wyoming.

Veel liefs, Laurette XXX

1. Fred & Ineke:
    4 augustus 2012
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. We genieten elke dag met jullie mee. Hier gaat alles prima. De honden gaan met de dag meer aan elkaar wennen, maar echt spelen is er nog niet bij. Quincy heeft het erg naar z'n zin. Hij loopt perfect aan de lijn en in het bos luistert hij goed. Hij eet als een wolf en is gewoon happy. Goed, veel plezier verder en we zien uit naar het volgende reisverslag. XXX papa en mama
  2. Laurette:
    5 augustus 2012
    Super om van jullie te horen. Zo fijn dat het met Quincy goed gaat. We zijn net aangekomen en gaan nu eten. Dikke kus van ons alle 4 XXX